גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

בלט בוריס אייפמן - המלט הרוסי

ארכיון תאריך: 25 אוקטובר 2018 - 27 אוקטובר 2018

משך: שעתיים, כולל הפסקה

בלט מאת בוריס אייפמן
מוסיקה: לודוויג ון בטהובן, גוסטב מהלר 
מעצבי תפאורה ותלבושות: וייצ'סלב אוקונוב 
מעצבי תאורה: אלכסנדר סיבאב, בוריס אייפמן

להיות או לא להיות? הדילמה הנצחית של המלט עומדת במרכז הבלט האינטנסיבי והסוחף של אייפמן על הנסיך הרוסי פול שאביו נרצח ואמו שנאה אותו. זו גרסה מודרנית ליצירה משנת 1999. תוך שימוש באמצעים הטכנולוגיים החדשים יצר אייפמן גרסה חדשה, עדכנית ומרגשת לסיפור. המספר מספר פרק בהיסטוריה הרוסית ומציג את מאבקי הכוחות בין הצאר פאבל הראשון לאמו יקטרינה. סיפור חייו מקביל בצורה מפתיעה לעלילת המחזה של שייקספיר "המלט". הצאר פויטר השלישי, שיכור ופוגע תדירות באשתו קתרינה. ביחד עם אנשי החצר ומאהבה, היא קושרת קשר וגורמת למותו. בנם פאבל צופה במעשה הרצח של אביו. פאבל חש בודד בארמון, בין אנשי החצר הצבועים. האווירה מלאה בריקנות, רכילות ומשרתות. הוא לא מצליח להגיע אל אמו הקיסרית. והיא מונעת ממנו להתקרב לענייני המדינה וניהולה. 
היא חושבת שנישואין יסיחו את דעתו מהמחשבות על ירושת הכתר.

הוא מאושר עם רעייתו. אבל לה יש תוכניות משלה והיא לוחצת על בעלה להלחם על השליטה ברוסיה. הקיסרית מגלה את התוכניות של כלתה. ומחליטה להרוס את חיי בנה ואת אושרו. ומביאה למותה של כלתה. בלבירינת הארמון פאבל חש מאוים, ומרגיש שאינו יכול להשתחרר מכבליה של אמו. הוא חולם על ניצחונות צבאיים. החלומות על אשתו האהובה, ילדותו ומות אביו רודפים אותו. בנשף מלכותי מזמין פאבל את אמו לצפות במחזה שיזם בו מועלית תמונת רצח המלך. בידי רעייתו הבוגדנית ומאהבה. הקיסרית מבינה את ההקשר, מתלאת חימה ופאבל מצליח בפעם הראשונה לעמוד מול אמו. רוחו של אביו קוראת לו לצאת לנקום, ובהזיותיו רואה פאבל את המאהב של אמו מת בזרועות רוחו של אביו. אמו מופיעה וכל שעליו לעשות הוא לתקוע בה את חרבו אבל הוא אינו מסוגל לעשות את זה. הוא נמצא בבדידות נוראה ופחד מות מחלחל אל גופו. והוא כלוא בתוך חלומותיו..

הגיבור של הבלט הוא פאבל הצעיר, אנחנו פוגשים אותו בשנים בהם היה מלא ברעיונות מבריקים, באמביציה שדחפה אותו קדימה, ושהביאה אותו לרגעים הטרגיים הראשונים של חייו. זה הוא חיפוש לשאלה הנצחית של המלט: להיות או לא להיות".

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter