גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הצגות

תיאטרון בית ליסין – שבעה

ארכיון תאריך: 20 אוקטובר 2018 - 23 אוקטובר 2019

משך: שעה ו-40 דקות

"שבעה" הוא מחזה שלישי בקוורטט של שמואל הספרי שבמרכזו התפרקותה של המשפחה האשכנזית הדתית-לאומית (המחזות הנוספים השייכים לסדרה הם "קידוש", "חמץ" ו-"הבדלה"). המחזה, שעלה לראשונה בשנת 1996 בבית ליסין וזכה בפרס התיאטרון הישראלי, חוזר אל שנת 1977 – השנה שבה רוחות של שינוי ותקווה נשבו בישראל, כאשר נשיא מצרים אנוואר סאדאת נאם בכנסת.

כך קשה שדווקא בשעה שהמדינה כולה דבוקה למרקעי הטלוויזיה וצופה בנאום ההיסטורי, נערכת הלווייתו של טוביה – מחנך ותיק שמת מוות פתאומי בטרם עת. איש מלבד המשפחה הקרובה אינו מגיע ללוות אותו בדרכו האחרונה. אלמנתו הטרייה של טוביה מתמלאת טינה וסוגרת את שערי הבית בפני המנחמים. התוצאה: האם ושלושת ילדיה תקועים בבית לבדם, למשך השבעה כולה, לצד ספק דמותו, ספק רוחו של האב, שממשיכה להסתובב בחדרים. זאת הזדמנות נפלאה לפתיחת פצעים ישנים ולחיסול חשבונות ארוכי שנים, והמשפחה מממשת את ההזדמנות הזאת עד תום.

לפני כשני עשורים עלה המחזה בבימויו של הספרי עצמו. כיום עוסק כפיר אזולאי במלאכה, ומצליח להעביר היטב את המתח, המועקה, אך גם את החום ורגעים המצחיקים שהספרי הטמין במחזהו. המבקרים משבחים גם את התפאורה שבנתה פולינה אדמוב ואת ביצועיהם של השחקנים. התפקיד החשוב מכולם שמור לאלמנה הממורמרת בגילומה של ענת וקסמן העוצמתית.

לפי מבקר התיאטרון של ידיעות אחרונות שי בר יעקב, "התוצאההסופיתהיאדרמהמשפחתיתחריפה, מצחיקה, כאובהומעוררתמחשבה, שגםאחריעשריםשנהנשארתרלוונטיתוחזקהבאמירתההחשובה".

דרמה ישראלית מאת שמואל הספרי
 
בימוי: כפיר אזולאי
תפאורה: פולינה אדמוב
תלבושות: אורנה סמורגונסקי
מוסיקה: דניאל סלומון
תאורה: קרן גרנק
 
משתתפים: גדי יגיל, ענת וקסמן, יניב ביטון, נעמי לבוב, נדב נייטס, ועוד

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter