גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות רוק

לילה אחד של גלאם רוק עם האגדות Sweet and Slade

ארכיון תאריך: 20 נובמבר 2018

משך: שעתיים, כולל הפסקה

פתיחת הדלתות 18.00
הכניסה מגיל 18 בהצגת תעודה


לילה אחד של גלאם רוק עם האגדות Sweet & Slade
  
שתי להקות שהן אגדות הגלאם רוק של הסבנטיז, להקות שהביאו ז`אנר ויד ביד עם המהפכה שחוללו דיוויד בואי אליס קופר וטי – רקס הצליחו לקבע מורשת שמהדהדת עד היום.
האבות הרוחניים של קיס, מוטלי קרו, דף לפארד וכל סצנת הגלאם של שנות השמונים.
 
זו הפעם הראשונה בה מגיעות לישראל 2 להקות מאבות הז`אנר שמופיעות גב אל גב יחד על במה אחת במופע שהוא חגיגה ססגונית של תקופה וסטייל.

Slade 
 
בואו נתחיל בשיר הנפלא הזה, אחד משירי הרוק הגדולים של כל הזמנים, נספר לכם שהוא כבש את בריטניה כששוחרר לראשונה ב 1973 על ידי Slade, כבש את ארה"ב כששוחרר עשור לאחר מכן בקאבר על ידי Quiet Riot ומכר 7 מיליון עותקים וכבש שוב את בריטניה כששוחרר ע"י Oasis כ 20 שנה מאוחר יותר, ההשפעה ברורה ומהדהדת לאורך שנים ועל מגוון רחב של אמנים ולהקות.
 
להקת Slade פרצה לתודעת הקהל באלבומה השלישי לאחר 2 אלבומים שהוציאו בסוף הסיקסטיז, האלבום השלישי היה שינוי, הוא הביא את תרבות  הגלאם רוק שהתפרצה בשנות השבעים בבריטניה עם הרכבים כמו טי רקס וכמובן דיוויד בואי, בין השנים 1972 ל 1975 הכניסה סלייד לא פחות מ 6 שירים למקום הראשון במצעד הבריטי, הישג ענק לכל הדעות.
הלהקה ניסתה לכבוש את ארה"ב שהיתה עסוקה אז בלד זפלין. סלייד חזרו לגור ולעבוד בבריטניה שכבר נכבשה על ידי הפאנק ועל ידי סגנונות כבדים יותר, הלהקה החלה לחוות ירידה בפופולריות עד שאוזי אוסבורון ביקש החלפה בפסטיבל ענק וסלייד חזרה למרכז העניינים במולדתם, ב 1983 עקב גירסת הקאבר של Quiet Riot ללהיטם הגדול ביותר של Slade החלו חברות תקליטים לחזר שוב אחר הלהקה ולהציע חוזים שמנים על מנת שיקליטו חומר חדש, מה שהוביל ללהיט המצליח Run Runaway שחשף את הלהקה לקהל בארה"ב בשנית.
 
הלהקה הוציאה עד היום 17 אלבומי אולפן, היא נחשבת לאגדת גלאם רוק וללהקה שמוזכרת באופן קבוע על ידי מוזיקאים מלהקות כגון מוטלי קרו, אליס קופר, בראיין אדמס, נירוונה, סמאשינג פאמפקינס ואפילו מוריסי כלהקה שהשפיעה עליהם ופתחה עבורם שער.

Sweet      

הלהקה הוקמה בלונדון ב 1968 ועיצבה את סגנונה בשנתיים הראשונות, ב 1972 שיחררה את Little Willy שזכה להצלחה אך השפעה של להקות כמו The Who הביאה אותם לאמץ סאונד אגרסיבי יותר  וב 1973 זכתה Sweet ללהיט הגדול ראשון במצעד הבריטי כש Block Buster זכה להצלחה ולאחריו Hell Raiser ו כמובן The Ballroom Blitz : שלושתם הגיעו למקום השני במצעד והקפיצו את הלהקה. 

ב 1974 יצאו  Teenage Rampage ו Turn It Down שהביאו ללהקה גוון לכיוון ההארד רוק, Fox On The Run מ 1975 היה השיר הכבד ביותר של Sweet עד אז, ב 1978 הגיעה Sweet בפעם האחרונה לצמרות המצעדים עם Love Is Like Oxygen שהיה מלודי יותר משאר להיטי ההרכב, ההרכב המשיך לפעול בשינויי ליין אפ לאורך השנים, ב 1979 עזב בראיין קונלי את הלהקה שהמשיכה להופיע בתור טריו עד 1981, במהלך האייטיז ניגנו חברי הלהקה תחת השם Sweet בגרסאות שונות, קונלי נפטר ב 1997 והמתופף מייק טאקר ב 2002, שני חברי הלהקה המקוריים סטיב פריסט ו אנדי סקוט ממשיכים להופיע כ Sweet בכל העולם.
 
ב 1993 סולן מוטלי קרו וינס ניל הקליט קאבר ל Set Me Free של Sweet שהופיע באלבום הסולו הראשון שלו 
ב 2006 הקליטה להקת דף לפארד קאבר ל Action של Sweet שהופיע 
ב 2012 אמר אקסל רוז סולן Guns n Roses ש Sweet היא אחת משתי הלהקות האהובות עליו, השנייה היא Queen.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter